עורך דין אבי קרקוס

ישבנו לשיחה אישית עם עורך דין אבי קורקוס שמומחה בעיקר בחדלות פירעון, תביעות כספיות לשון הרע ומקרקעין.

ספר קצת עליך ועל המשרד שלך והתחומים בו המשרד עוסק:

נעים מאוד. שמי עורך דין אבי קורקוס מנהריה שבצפון הארץ, בן 38 , נשוי.

אני בעלים של משרד עו"ד אבי קרוס ושות' החל משנת 2014 ובנוסף להיותי עו"ד אני משמש כדירקטור בסוכנות היהודית.

משרד עורכי דין אבי קורקוס ושות', חרט על דגלו מקצועיות, טיפול מסור, מקיף ואיכותי, תכנון קפדני ויישום של אסטרטגיה מקיפה לכל תיק ותיק, המבוססת על ניסיון רב שנים והצלחות רבות, עד לקבלת התוצאות הטובות ביותר עבור הלקוח.

במשרדנו ניתן למצוא שילוב של יחס אישי, מהיר ומעמיק, איכות משפטית גבוהה, יעילות, אמינות, תשומת לב לפרטים הקטנים וניסיון רב, אשר מאפשרים לנו להעניק ייעוץ, ליווי וייצוג משפטיים מהטובים ביותר ולצבור לקוחות רבים ומרוצים.

המשרד מעניק שירותיו בכל הארץ ומייצג לקוחות פרטיים, מוסדות אקדמאים, גופי סטודנטים, חברות, עסקים ועמותות, בתחומים הבאים:
הוצל"פ – זוכים וחייבים, מחיקת חובות – הסדרי חובות, נדל"ן ומקרקעין, תמ"א 38, לשון הרע – הוצאת דיבה, ותביעות כספיות.

המשרד שומר על יחס אישי ודאגה מקסימאלית לכל לקוח ולקוח.

כחלק ממשנתו, דואג המשרד לייצג בצורה הטובה והמקיפה ביותר כל תיק אותו הוא מקבל. כל לקוח מקבל את הייעוץ והייצוג המשפטי הטוב ביותר, המותאם במיוחד עבורו.

אני חבר וועדת הבחירות בליכוד אשר בסמכותה להחליט בכל ההיבט המשפטי בענייני מוסדות המפלגה ובנוסף מכהן כדירקטור בסוכנות היהודית, מ״מ יו״ר צעירי הליכוד, ציר בקונגרס הציוני העולמי שנערך ב2023.

ברשותך נתמקד הפעם בתחום אחד בו אתה מומחה – חדלות פירעון. תחום שהחליף את השימוש בביטוי פשיטת רגל. תוכל להסביר על ההבדלים והיתרונות ?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (החליף את ההליך הקודם: פשיטת רגל).

בספטמבר 2019 נכנס לתוקפו חוק חדלת פירעון ושיקום כלכלי שמטרתו קיצור וייעול הליכים, השונה לחלוטין מהלכים קודמים, כגון הליך פשיטת הרגל המוכר לרובנו.

חדלות פירעון יכולה להתבטא בשני אופנים:
הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי". החוק מאפשר לחייבים ולנושים לפתוח בהליכים, במהלכם יוחזרו חלק מהחובות, ובסיומם החייב יוכל לקבל פטור מהחובות האחרים ולפתוח "דף חדש" בחייו הכלכליים.

חייב בשמו החדש "יחיד" שנמצא במצב של חדלות פירעון מגיש בקשה לקבלת צו המכונה צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (השלב הראשון בהליכים). גם נושה (מי שחייבים לו), רשאי לבקש כי ייפתחו נגד חייב הליכי חדלות פירעון.

במסגרת הליכי חדלות פירעון, נדרשים החייב והנושה, כמובן, לפעול ולהתנהל בתום לב, התנהלות בחוסר תום לב עלולה, בין השאר, להביא לביטול ההליכים.

תחילת ההליך היא הגשת הבקשה בכדי לקבל את צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון כדי להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי.

חוק זה נועד להסדיר את פירעון חובותיו של חייב יחיד או תאגיד, הנמצא או העלול להימצא במצב של חדלות פירעון, במטרה להביא לשיקום כלכלי ככל האפשר את "היחיד" להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים, לקדם את שילובו מחדש של חייב יחיד במרקם החיים הכלכליים.

במהלך ההליך יחוזרו חלק מחובותיהם עפ"י "צו הליכים" שיקבע ע"י "הממונה".

אם הייתי רוצה להמליץ עליך כמומחה בתחום חדלות פירעון, מה היית מבקש ממני לספר ?

ראשית, אני נפגש עם הלקוח, בוחן לעומקן את סוגיית החובות של הלקוח ומציע את שלל פתרונות ללקוח בהתאם ליכולותיו הכלכליות.
לעיתים, אני בוחר את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חובותיו של הלקוח וזאת בהתאם לניסיון הרב שצברתי במרוצת השנים בין בהסדרי חובות ובים בייצוג בבתי המשפט בתיקים הרבים שייצגתי.

חשוב להוסיף כי החוק החדש חודש חדלות פירעון ושיקום כלכלי אכן מאפשר לחייב אפשרות לצאת לדרך חדשה בחיים, ולכן הליך זה מצריך מקצוען בתחום זה, סבלנות יתרה לעבר הלקוח ולהיות שם עבורו לא רק כגורם מקצועי אלא כחבר.

תוכל לספר על סיפור הצלחה שאתה גאה בו ?

פנו למשרדי זוג חייבים עם שלושה אשר סמוכים על שולחנם שלושת ילדיהם הקטינים, חובתיהם נאמדים בסך של כ 1,000,000 ש"ח , בבעלותם נכס ממושכן, חשוב לציין, אין אפשרות בידי החייבים האשפרות "לגייס" כסף מזומן להסדרי נושים , עם הסיכון הטמון בתוכו הגשתי עבור הזוג הליך חדלות פירעון , ההליך התנהלו באופן מופתי, הוגשו דוחות חודשיים, שולמו צווי התשלומים,הומצאו כל המסמכים הנדרשים לממונה, אך במהלך ההליך ,הממונה דרש שהחייבים יממשו את זכויותיהם בנכס ואז דרש למנות שמאי בהקדם האפשרי בכדי להוציא את הנכס למכירה בהקדם.

אני התנגדתי נחרצות בטענה "שביתם זה מבצרם" שלהם ושל ילדיהם הקטינים, במידה והנכס ימומש ,קרי הנכס ימכר , עתידם ועתיד ילדם פגע באופן קיצוני וזו נקודת על חזור מבחינתם!

עמלתי קשה ביותר והגשתי תכנית לדיור חלופי עפ"י חוק חדלות פירעון , לאחר דין ודברים "ומלחמה לא קלה בכלל", בית המשפט אישר את תוכנית הדיור החלופי שהוצע על ידי, הורה בהחלטתו כי החייבים לא יממשו את זכויותיהם בנכס, קרי לא ביתם לא יימכר ויhשאר בבעלותם, החייבים שלמו אך ורק את צו התשלומים שהוצע ע"י המונה ו, בכך זכו לצאת לדרך חדשה בחייהם ושמירה על ביתם.

תודה רבה לך על השיחה המרתקת. צוות אתר עורכי הדין והמגשרים של ישראל מאחל לך הצלחה רבה.

עורך הדין אבי קורקוס
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן