כוחה של המודעה הכתובה
האינטרנט שהופיע בחיינו בעשורים האחרונים, מעלה לא פעם את השאלה מה יהיה עתיד הדפוס, האם הוא צפוי להישאר או להיעלם בזמן שכל העולם הולך לכיוון האינטרנט והדיגיטל. השאלה מופנית לכיוון העיתונות יומית. יותר ויותר אנשים עוברים מדי שנה לצרוך חדשות דרך האינטרנט ופחות דרך העיתונות. העיתונות עברה שינויים גדולים בעשורים האחרונים. כניסת האינטרנט לתמונה חייבה את כל העיתונים לפרסם גם מהדורת אינטרנט. המהדורות הכתובות של מרבית העיתונים מחולקות, חלקן או כולן, ללא תמורה לקוראים פוטנציאליים.
עם כל זה, אנחנו יכולים לראות שעדיין יש ביקוש למודעות בעיתון, זה לא השתנה, חברות מסחריות עדיין מבקשות לפרסם בעיתונות הכתובה, כך גם לגבי משרדי ממשלה ורשויות מקומיות עוסקות ב פרסום מודעה משפטית כחלק מדרישות החוק. כאשר אנו רואים מודעה מודפסת שחור על גבי לבן, אנו נוטים לייחס לכתוב ערך נוסף. זאת מאחר ולאורך השנים העיתונות זכתה למוניטין נפלא של מקור בעל סמכות. למרות שבמהלך השנים נוספו אמצעי מדיה שניסו לקעקע סמכות זו כולל האינטרנט, אנו עדיין עדים לתפישה הרווחת כי אם עסק מופיע בעיתון הוא אמין, מקצועי וותיק יותר.
פרסום בעיתון והרחבת קהל היעד
בעבר הלא רחוק היה נהוג לפרסם מודעה בעיתונים נבחרים. הבידול בקהל הקוראים של העיתונים השונים היה ברור יחסית. נכון להיום, הדבר הכי כדאי על מנת להגיע קהל היעד הוא לבצע פרסום במספר עיתונים במקביל. הבידול בקהלי היעד הוא מטושטש ויש אנשים שירכשו באופן קבוע עיתון מסוים, אבל ידאגו לקרוא גם אחרים. העיתונות החינמית בחלקה הגדילה את החשיפה של פרסום בעיתון. מבחינת המפרסמים מדובר במצב מצוין שבו החשיפה של מודעה בעיתון עולה מאד.
המודעות בעיתונות הכתובה נחלקות למודעות מילים בנושאים שונים ולמודעות שטח, כגון: מודעות אבל, מודעות דרושים ומודעות ממוסגרת המתומחרות לפי אינצ'ים. מודעות אלה מעוצבות בדרך כלל בשילוב גרפיקה ייחודית, ויכולות להופיע בצבע או בשחור לבן. פרסומים אלה המופיעים מדי שבוע באותו המקום, זוכים לאחוזי צפייה גבוהים. כאשר אדם מעלעל בדפי העיתון הוא מודע לכך שיצפה בפרסומות ואף מתעניין בהן יותר.
בין אם מדובר בניסוח או פרסום מודעה – פרסום מודעת דרושים, נדל"ן, מודעת אבל או מודעה משפטית– המודעות הנמצאות במדור הקבוע, מאפשרות קליעה יותר מדויקת לקהל המטרה המבוקש.
פרסום בעיתון או פרסומת בטלוויזיה וברדיו
בעלי עסקים רבים המעוניינים לפרסם את העסק שלהם, נדרשים להחליט באשר לאמצעי התקשורת המתאים ביותר שישרת בצורה הטובה ביותר את המטרות שלהם. ההחלטה באשר לפלטפורמה הנכונה ביותר תלויה בשני גורמים חשובים. אחד- כלכלי- כמה כסף צריך להשקיע בפרסום, על מנת להגיע לקהל היעד הרצוי בהיקפים הנדרשים. על פניו, נראה שאין ספק בכך שהרדיו והטלוויזיה מגיעים לקהלי היעד הגדולים ביותר. יחד עם זאת, מדובר בקהלי יעד מגוונים ולאו דווקא ממוקדים מצד אחד וההשקעה בנתיב של פרסום ברדיו בפרסומות רדיופוניות או טלוויזיוניות היא גבוהה מאד מצד שני. מנגד, הפרסום בעיתון הוא ממוקד, בעיקר אם מדובר בעיתון המתמקד בתחום ספציפי – כלכלה, פנאי, ספורט וכו'. פרסום בעיתון יכול להוות אלטרנטיבה זולה לאלו המתקשים לתקצב קמפיינים במדיות יקרות יותר ולכן מעדיפים לפרסם בעיתון.
גורם נוסף הוא ההבנה שעדיין למרות מהדורות העיתונות הדיגיטליים, אנשים אוהבים לשבת מול עיתון מודפס וכנראה שהתופעה לא תעלם מהאנושות בזמן הקרוב. יש קהל יעד רחב שנהנה להחזיק את העיתון ו"לחוש" את הקריאה.